About

letizia donati interior design_creative designer

After graduating in interior design in Milan in 1993, Letizia Donati opened her own studio in Florence in 2000. She deals mainly with interior architecture, furnishing, garden design, and displays.
Her love of objects merging with the world of photography has led her to work as a stylist in the furnishing sector and as a visual merchandiser for shops specialising in furnishing accessories.
Her desart studio is a 360° project: the world seen from the prospective of a global project touching on design, interior design, art and nature.
desart is “design+art”, a unifying thread that links the design vision (of the series) with an artistic, craft approach to the work of production (uniqueness).
In 2007 desart CASA started as an all female project, with the contribution of a textile designer friend, bringing the worlds of fashion and design together.
desart CASA is a line of home furnishing accessories that has grown out of a desire to create a limited series collection. Handcraft makes each item unique, and the fabrics and materials are sought after and assembled to add a touch of exclusivity to the production in series.

The transversal range of her activities is certainly the element that characterises her approach and constantly generates new visions and input for new projects.

main field:
interior design
retail
gardening design
renovation
styling

#italiano

Letizia Donati dopo il diploma in interior design, conseguito a Miano nel 1993 apre il proprio studio nel 2000 a Firenze occupandosi prevalentemente di architettura degli interni, arredamento, progettazione di giardini, e allestimenti.L’amore per gli oggetti e la confluenza con il mondo della fotografia la portano a lavorare come stylist nel settore dell’arredamento e come visual per negozi di complementi di arredo. Lo studio,desart studio, è un progetto a 360°:il mondo visto sotto lo sguardo di un progetto globale che tocca il design, l’interior design, l’arte e la natura. desart è “design+arte”, un continuo fil rouge fra la visione progettuale (seriale) e l’espressione artistica e artigianale del lavoro (unicità). Nel 2007 nasce desartcasa, come progetto al femminile, con il contributo di una amica textile designer, coniugando il mondo della moda con quello del design. desartcasa è una linea di complementi per la casa che nasce dal desiderio di creare una collezione in serie limitata, con lavorazioni manuali che conferiscono unicità ad ogni pezzo, dove si ricercano stoffe, materiali da assemblare in un mix dove alla produzione seriale è sempre aggiunta la ricerca. 

La trasversalità dei campi di attività è sicuramente l’elemento che caratterizza l’approccio progettuale e continuamente genera nuovi input per nuovi progetti.
campi di attività :
architettura degli interni | residenziale e retail
progettazione del verde | giardini
styling|servizi fotografici e allestimenti per aziende e autoproduzioni per riviste del settore
visual|consulenze nella ricerca e selezione oggetti e progetto allestimenti per negozi

***

an approach to talking about my work

*

http://vimeo.com/33923324

*

<p><a href=”http://vimeo.com/33923324″>letizia donati interior designer</a> from <a href=”http://vimeo.com/user9703826″>letizia donati</a> on <a href=”http://vimeo.com”>Vimeo</a&gt;.</p>

***

TOP

http://gucki.it/2015/01/07/una-chiaccherata-con-letizia-donati/

+

http://co-hive.com/blog/letizia-donati/

***

letiziadonati_desartcasa_felt at the studio

http://www.bigodino.it/design/des-art-casa-intervista-a-letizia-donati.html#

***

http://www.iskradesign.it/extra/?p=466

(progettosmog)

Annunci